Dopad GDPR na rezervační systém

Dobrý den, jsme amatérské divadlo, fungující jako zapsaný spolek. Divadlo hrajeme bez nároků na honorář a jsme neziskovou organizací. Hrajeme ale poměrně často (cca 8 - 10 představení do měsíce) a k rezervaci vstupenek využíváme vlastní rezervační systém, kde od diváků požadujeme jméno a příjmení, telefon a email (lze jej vidět na www.divadlov.cz). Můžete mi prosím nastínit, jaké bude mít zavedení GDPR pro nás dopady? Děkuji.

— Petr Adamec, Divadelní studio "V"

Odpověď:

Dobrý den,

odpověď na váš dotaz přesahuje možnosti této poradny. Dobrým vodítkem pro pochopení problematiky ochrany osobní údajů je zpracovaná příručka, kterou najdete zde: http://poradna.crdm.cz/spolek/spolky-a-gdpr-vychodiska-pro-pripravu-na-ucinnost-narizeni-944. Nicméně již nyní máte na základě zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, řadu povinností, které s ochranou osobních údajů souvisejí. Váš rezervační systém s osobními údaji uživatelů pracuje. S ohledem na to, že nevíme, jakou pozornost jste dosud ochraně osobních údajů věnovali, nemůžeme posoudit, jakým způsobem by bylo nutné zavedenou praxi upravit. GDPR není ve své podstatě žádnou „revolucí“ v mnohém pouze stávající úpravu zpřesňuje, rozšiřuje a upravuje. Pokud z nějakého důvodu nechcete problematiku GDPR řešit vlastními silami, vyhledejte pomoc právníka, aby Vaši situaci řešil individuálně, v případě této problematiky nelze postupovat jinak, obecné řešení neexistuje.

AK Mgr. Alena Hájková

Poslední revize: 17. 4. 2018

Komentář

Přidat komentář

Povinné, nezobrazí se.

Ochrana proti spamu.

Nenašli jste odpověď?

Prohledali jste všechna témata a stále nemůžete najít odpověď na svoji otázku?
Zkuste položit dotaz.

Položit dotaz