Zákonné povinnosti spolku pro zveřejňování informací na webových stránkách

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, co musí spolek ze zákona zveřejňovat za informace na svých webových stránkách. Musíme mít na stránkách zveřejněny stanovy, výroční zprávy, zápisy z valné hromady apod.? Popřípadě ještě nějaké jiné dokumenty? Jak dlouho zpětně musíme informace na webových stránkách mít?

Děkuji za odpověď.

— Kristýna Siková, Česká komora tlumočníků znakového jazyka

Odpověď:

Dobrý den,

pokud je mi známo, tak žádný zákon neukládá povinnost spolkům mít webové stránky.

V případě, že spolek webové stránky má, pak je čistě na něm, co na nich zveřejňuje, není-li to v rozporu se zákony. Předpokládám, že může být jen ku prospěchu, má-li tam informace, které ukazují na to, jak spolek funguje. Stanovy, výroční zprávy či zápisy z valné hromady k takovým informacím také jistě patří.

Jinak spolek má ze zákona povinnost zveřejňovat např. stanovy a účetní závěrku, ale ve veřejném rejstříku ve Sbírce listin, nikoliv na svých stránkách. K tomu najdete více informacích na stránkách Poradny v kategorii Rejstřík spolků - http://poradna.crdm.cz/rejstrik-spolku.

Eva Beránková

Poslední revize: 27. 2. 2018

Komentář

Přidat komentář

Povinné, nezobrazí se.

Ochrana proti spamu.

Nenašli jste odpověď?

Prohledali jste všechna témata a stále nemůžete najít odpověď na svoji otázku?
Zkuste položit dotaz.

Položit dotaz