Dobrý den,
I náš (nyní již spolek) se potýká se změnami, spuštěnými novým Občanským zákoníkem. Na začátku roku 2014 došlo ke změně sídla Spolku, poté se uskutečnila Valná hromada a došlo k změnám v Radě (Výboru) našeho Spolku.
De facto tímto musíme nejdříve požádat o změnu sídla spolku. Poté musí být rejstříkový soud informován o změně stanov.
1) Je možné spojit žádost o změnu sídla (v inteligentním formuláři) s podáním nových stanov a dalších dokumentů ohledně Valné hromady? Je tedy možné uskutečnit jediné podání, které by mělo jeden inteligentní formulář s již novými údaji?
2) Je nezbytné nejprve zažádat o změnu sídla (pomocí inteligentního formuláře) a až poté založit nové údaje do Sbírky listin? Je nutné v takovém případě uvést údaje do inteligentního formuláře ještě z doby před Valnou hromadou, která po změně sídla následovala?
3) Je možné uvést Smlouvu o smlouvě budoucí jako doklad potvrzující změnu sídla, nebo postačuje rozhodnutí o "Umístění sídla právnické osoby v nebytovém objektu", které jsme získali od MÚ?
4) Byla-li spolku zřízena automaticky od 1. 1. 2014 Datová schránka, lze k ní nějakým způsobem získat přístup?
Děkuji vám
Odpověď:
Dobrý den,
ad 1) Zápis změn můžete provést najednou. Není třeba podávat dva návrhy (a platit dva poplatky).
ad 2) Dokumenty do Sbírky listin můžete poslat s návrhem na zápis změn. Je třeba je převést do elektronické podoby - formát .pdf (každý dokument musí být jeden soubor o několika stránkách, spolkový rejstřík nepřijme dokument, kdy by byla každá stránka nový soubor) a uložit na CD nebo jiný nosič elektronických dat. Tento nosič pak uvedete v seznamu příloh návrhu.
ad 3) Myslím, že rozhodnutí o umístění sídla právnické osoby bude stačit - kdyby nestačilo, rejstříkový soud Vás vyzve k doplnění návrhu.
ad 4) Datová schránka nebyla spolkům automaticky zřízena.
Mgr. Alena hájková