Jak dlouho může zaměstnavatel zpětně žádat o refundaci mzdy za zaměstnance?
Odevzdala jsem naší účetní žádost o poskytnutí pracovního volna, vše mi bylo schváleno vedením, po 3 měsících mi účetní sdělila, že ztratila originál žádosti a tudíž ho neposlala na OSSZ a zpětně mi změnila ve výplatnici místo refundace na dovolenou. Chybí mi tedy dovolená.
Dokument jsme tedy znovu sepsali s vedoucím skupiny, ale účetní ho nechce poslat na OSSZ, že už je pozdě. Je opravdu pozdě? Děkuji.
Odpověď:
Dobrý den,
čerpání pracovního volna se musí promítnout do mezd v aktuálním měsíci, kdy k čerpání došlo, ale dokument (Žádost o poskytnutí pracovního volna) může paní účetní poslat až 3 roky po vyplacení náhrady. Tzn. může například nashromáždit od všech zaměstnanců a poslat na OSSZ všechny najednou na konci roku.
Paní účetní by vám tedy měla znovu opravit výplatnici daného měsíce a vy byste ji měli dodat nový originál, který paní účetní může poslat na OSSZ nejpozději do 3 let od vyplacení náhrady mzdy.
Eva Beránková
AKTUALIZACE: Zaměstnavatel může OSSZ žádat o refundaci nejpozději do 6 měsíců od vyplacení náhrady mzdy zaměstnanci.
Další podrobnosti o tom, kde a jak žádat o refundaci, najdou zaměstnavatelé ve sdělení ČSSZ: https://www.cssz.cz/web/cz/refundace-nahrady-mzdy